Zakaj uporabljati dinamični Equalizer

Dinamični Equalizer je v tehničnem smislu nekakšna mešanica equalizerja in kompresorja.
Vemo, da z equalizerjem nastavljamo frekvenčno karakteristiko ali barvo nekega zvočila, s kompresorjem pa njegovo dinamiko, oziroma maksimalno razliko med najtišjim in najglasnejšim delom njegovega izvajanja. O equalizerju je bilo že dovolj napisanega, zato se spomnimo delovanja kompresorja. 

Iz vhodno-izhodne karakteristike kompresorja je razvidno, kako se dinamika na izhodu zmanjša:

ZAKAJ UPORABLJATI DINAMIČNI EQUALIZER


Primer: pri razmerju (RATIO) 2:1 je dinamika izhodnega signala 2x manjša, kot na vhodu.

Kompresor deluje po celotnem frekvenčnem spektru enako in tu tiči naš problem.

Poglejmo problematiko:

- Pevec poje v srednji legi, srednje glasno in njegova barva glasu je lepa. V višjih legah in glasnejšem petju pa postane njegov glas kričeč. Dinamika se torej ne spreminja po celotnem frekvenčnem spektru enako, ampak je v zgornjih srednjih tonih večja. 

- Bobnar z bas bobnom poudari določene akcente v skladbi. Glasnejši udarci nimajo enake barve, kot tišji. Količina basov ostane enaka, v zgornjem spektru pa je amplituda večja. Posledica klasičnega kompresorja bo torej, da so poudarki barvno tanjši.

- Pevcu hočemo posvetliti vokal. Ko dodamo visoke frekvence so samoglasniki sicer lepi, sičniki pa postanejo preglasni.

Dinamični equalizer ponuja možnost regulacije dinamike za vsak njegov frekvenčni pas.
Poleg osnovnih parametrov (Gain, Frekvenca, Q) so tu še parametri enostavnega kompresorja (Ratio, Threshold, Attack, Release).

Poslušajte dva primera, narejena z dinamičnim EQ-jem, kot primer uporabe.
V vsakem posnetku so trije primeri, surov ponetek, klasično ekvaliziran posnetek in dinamično ekvaliziran posnetek:

- Surov posnetek vokala
- Ekvaliziran posnetek vokala, LO-CUT, HI-CUT, povdarjen spodnji del in visoki toni, problem sičnikov
- V tretjem pasu je okrog 7kHz vključena kompresija, sičniki so zdaj pod kontrolo 

- Surov posnetek bas bobna, zadnji trije udarci so glasnejši in svetlejši
- Obarvan bas boben LO-CUT, HI-CUT in tipična krivulja za rokerski kick. Razlika je zdaj še večja.
- Kompresija v zgornjem delu, zadnji udarci so barvno izenačeni.

Prosimo delite našo stran