Snemanje klavirja - Šola tonske tehnike

Snemanje klavirja

Klavir sodi med zahtevnejše instrumente v smislu snemanja ali ozvočevanja in ker je najbolj razširjen glasbeni instrument, mu posvetimo nekaj pozornosti. Kot vsak drug instrument je narejen tako, da najlepše zveni zunaj, na neki oddaljenosti. Stereo slika, ki smo je vajeni , ko sedimo za klaviaturo, se pred odprtim pokrovom obrne. Basi so torej na desni in visoki toni (diskant) na levi, kar naj bi bila pravilna zvočna slika. Če hočemo klavir zajeti čim bolj verno, akustično, bo zadostoval ORTF stereo par kondenzatorskih mikrofonov, zamaknjen 90,°postavljen meter pred pokrovom klavirja. Na tak posnetek bo v veliki meri vplivala akustika prostora in zvok bo realen in mehek. Za večjo prezenco pa moramo z mikrofoni bližje. Teorij je mnogo, predlagam, da se zaneseš na svoja ušesa in okus. Porini torej glavo proti strunam in medtem, ko pianist igra v vseh legah, poišči točko, kjer je zvok najbolj simetričen v smislu stereofonije. Našel boš točko, kjer boš postavil stereo par mikrofonov (stereo par 2x AKG414C).

AKG414C in DPA 4099

(2x AKG414C, 2x DPA 4099)

Ta način prinaša najboljši rezultat, če je klavir solo ali dobro izoliran od ostalih instrumentov v zasedbi. Če imamo težave s presluhom drugih instrumentov, se moramo strunam približati še bolj in pokrov zapreti na krajšo nožico. Zapiranje klavirja pa pomeni zapiranje mikrofonov v zaprt prostor, kar prinaša dodatne neželjene resonance, običajno med 300 in 500Hz, ki jih bomo morali v miksu odrezati na mešalni mizi. Zelo posrečen in enostaven je način z mikrofoni DPA4099. Dva mikrofona postavimo na okvir klavirja in obrnemo proti strunam. Tu je treba paziti, da mikrofona nista predaleč en drugemu, kar prinaša večje fazno odštevanje v srednji legi, toni torej ne bodo jakostno in barvno izenačeni. Rezultat je prezenten zvok in malo presluha iz okolice.

DPA 4099

(2x DPA 4099)

Če hočemo še več globine, lahko dodamo še mikrofon spodaj, obrnjen v resonančno ploščo.

Še napotek za miks: Oba stereo para lahko postavimo v miks strogo levo-desno, spodnji mikrofon v center. Možna je kombinacija vseh petih. Če je zvok klavirja pretemen, mu ne dodajajte treble-10kHz, ker boste ojačali šumenje filcev, ampak zgornje srednje tone (2-4 kHz) in posledica je lahko, da bo diskant začel prebijati (kompresor!). Ropot pedala je prisoten skoraj vedno, odvisno od kvalitete instrumenta, odpravimo ga s pravilno izbranim Low-cut filtrom. Odmev dodamo skoraj vedno, količina po želji in okusu.

Pa ozvočevanje? DPA vas bo navdušil, sicer pa se položi dva dinamična mikrofona na okvir, v bližino lukenj, obrnjena proti strunam. Pokrov lahko zaprete, potem se pa začne čarovnija na mešalni mizi…

Prosimo delite našo stran
>