Priprava na miks glasbenega posnetka

Priprava na miks glasbenega posnetka

Priprava na mix glasbenega posnetka

PRIPRAVITE SI NAJBOLJŠE DELOVNE POGOJE

V tem sestavku bo govora o nastavitvah, ki jih tonski mojster naredi pred tonsko vajo, oziroma predno se loti miksa neke skladbe v studiu. Gre za pravila, ki veljajo v večini primerov in z njimi pridobimo na dragocenem času, kasnejše delo pa je zaradi tega bolj efektivno.

V primeru ozvočevanja, bomo v startu poskrbeli, da je naš sistem umerjen. Včasih zadošča, da si predvajamo nekaj poznanih skladb in glede na odziv ozvočenja in dvorane na hitro popravimo ekvalizacijo sistema in časovni zamik, če je ozvočenje preveč oddaljeno od odra. Pri kompleksnejših sistemih (več virov zvoka: frontalno, bočno, zakasnjeno zadaj…) pa je treba uporabiti merilne naprave, kar je delo sistemskih tehnikov, ki običajno spadajo k ozvočevalski firmi. Poskrbite, da bodo vsi monitorji jakostno in barvno izenačeni! Preverite rob mikrofonije na tišjih instrumentih ali vokalih.

V studiu so te stvari običajno že urejene, nikoli pa ne škodi poslušanje referenčnih posnetkov, sploh, če gostujemo v nedomačem studiu.

Med nastavitve, ki jih gotovo lahko prednastavimo spada LOW CUT, oziroma HI-PASS FILTER, na vseh instrumentih in vokalih, razen basovskih. S tem se bomo rešili neželjenega bobnenja v nizkih frekvencah. Rezultat je čistejši zvok in boljša definicija. V ta namen podajam tabelo, ki v 95% velja:

Moški vokal: 120Hz

Ženski vokal: 140Hz

Naglavni mikrofoni: 180Hz

Kitare: 100Hz

Godala: Violina 200Hz, Viola: 150Hz, Čelo: 100Hz, Kontrabas: 40Hz

Pihala: Flavta+Oboa 200Hz, Klarinet+Fagot 100Hz

Trobila: Trobenta 150Hz, Pozavna 100Hz, Tuba 40Hz

Bobni: Kick 20Hz, Snare 100Hz, Tomi 100-40Hz (TT1, TT2, FT) Činele: 400Hz

Naslednja stvar so panorame, s katerimi ustvarimo stereo sliko. Pri ozvočevanju manj, v studiu bolj. Ustvarimo čvrsto sredino (kick, bas, glavni vokal, solo instrumenti) in simetrično razporejene instrumente in vokale v spremljavi.

Če si boste sorodne sekcije združili v skupine (DCA-VCA), si boste še dodatno olajšali delo.

Tako pripravljeni začnite tonsko vajo. Posegi v zvok bodo minimalni in kmalu boste z bendom na večerji. Šef vas bo vprašal za telefonsko številko!

SI ŽELITE BREZPLAČNO OGLEDATI PROCES MIKSA POP-ROCK SKLADBE?

Danilo Ženko s pomočjo digitalne mešalne mize v 18 minutah prikaže kako se zmiksa skladba Zorana Predina S totega konca. Obdelava 32-kanalnega studijskega posnetka, brez kompikacij, v najkrajšem času! Oglej si najnujnejše zakonitosti dobrega miksa!

Prosimo delite našo stran
>