Česa bi se moral zavedati oblikovalec zvoka vsako sekundo svojega početja? - Šola tonske tehnike

Česa bi se moral zavedati oblikovalec zvoka vsako sekundo svojega početja?

Namen filtra je znebiti se morebitnih motenj v nižjem frekvenčnem spektru. Na primer: prenos vibracij iz mikrofonskega stojala, veter, sapa pevca, tolčenje ob strune, presluh iz drugih instrumentov itd.

Že ime samo pove, da je LO-CUT filter, ki bo odrezal pas, nižji od neke izbrane frekvence. 

Uporabljajmo ga vedno, tudi pri basovskih instrumentih, s čimer dobimo lepšo definicijo tona.


LO-CUT (Hi pass filter)

HI-CUT (Lo pass filter)

Filter odreže pas nad izbrano frekvenco. S tem se znebimo motenj v višjem frekvenčnem spektru (brenčanje loka na godalih, presluh činel na bobnih, morebitni šum kitarskih ojačevalcev itd.) Obratno, kot pri LO-CUTu nižamo frekvenco, dokler vira ne začnemo temniti.


EQUALIZER

Ker za slušne občutke nimamo svojih izrazov, se v praksi poslužujemo pridevnikov iz vizualnega sveta. Tako bomo za neki vir zvoka rekli, da je debel, tanek, svetel, temen, kričeč, napihnjen, rezek, oster, top itd. Vsi ti izrazi opisujejo frekvenčno karakteristiko instrumenta, vokala ali miksa. Z EQ-jem bomo torej frekvenčno karakteristiko korigirali ali kreirali, a le, če je to potrebno. Odlika dobrih toncev je namreč, da dobre stvari pustijo pri miru. V začetniški fazi bo potrebno eksperimentirati in spoznati kaj prinašajo in kako zvenijo frkvenčni pasovi na določenih instrumentih. 


Poglejmo najprej tehnično plat delovanja EQ-ja:


Insert Responsive Video

Česa bi se moral zavedati oblikovalec zvoka vsako sekundo svojega početja?

  • Oblikovalec zvoka in glasbenik delata isti izdelek: koncert, posnetek ali oboje hkrati.
  • Če bo izdelek dober, obstaja velika verjetnost, da bo poslušan.
  • Če bo izdelek poslušan, obstaja velika verjetnost, da se bo prodajal.
  • Da bi bil izdelek dober, se mora glasbenik v procesu dobro počutiti.
  • Da bi se glasbenik dobro počutil, potrebuje za to ustrezne pogoje: dobro poslušanje iz monitorjev ali slušalk in primerno osvetlitev.

  • Glasbenik pričakuje od oblikovalca zvoka odziv (feedback), ki je   lahko vzpodbuda, mnenje ali nasvet, nikakor pa kritika.
  • V dobrobit izdelku v postprodukciji zedinita okuse.

  • Če zgoraj opisano ne štima, vam vseh tisoč plug-inov ne bo pomagalo, ker delate knedle iz žarke moke.

Insert Image
Insert Responsive Video

EFEKT MASKIRANJA


Prosimo delite našo stran
>